Bulk har oppnådd Norges første BREEAM-NOR sertifisering på industribygg

FØRSTE INDUSTRIBYGG I NORGE SOM BLIR BREEAM SERTIFISERT: Stormåsan 30 i Vestby, bygget der Leman er leietaker i dag, mottok nylig bekreftelsen på at bygget er det første industribygget i Norge som er blitt BREEAM sertifisert.

VESTBY, 30 Okt, 2019. Bulk Infrastructure mottok i dag bekreftelsen på at selskapets lager- og logistikkbygg i Bulk Flexipark Vestby, der Leman er leietaker i dag, nå offisielt er sertifisert til BREEAM-NOR «Very Good». Dette er første gang i Norge at et industribygg har fått denne miljøsertifiseringen.

- Vi har jobbet systematisk med standardisert og modulbasert bygging med målsetting om å oppnå energieffektive og bærekraftige bygg over mange år, sier Rune Bang, Vice President Projects i Bulk Infrastructure AS. - Så det er med stor glede og stolthet at vi nå med denne sertifiseringen har fått en bekreftelse på at vi jobber i riktig retning, sier Bang.

Stolt: Rune Bang i Bulk Infrastructure AS har kapret sertifiseringen BREEAM-NOR som første i Norge på industribygg.

BREEAM-sertifisering av industribygg er et ledd i Bulks ambisjon om å yte et ytterligere bidrag til en bærekraftig infrastruktur.

- Miljøambisjoner er et sentralt strategisk virkemiddel for oss, og Bulk har store ambisjoner om å levere bærekraftig infrastruktur, sier Bang. Allerede i 2010 bygde vi vårt første bygg i Energiklasse A for Ahlsell på Gardermoen, og nå er det veldig motiverende å se at våre standarder også fungerer så bra innenfor BREEAM.

- Bulk opererer i et konkurranseutsatt marked, og selv om stadig flere aktører krever og ønsker miljøsertifisering, er det fremdeles viktig å være konkurransedyktig på pris. Her tror jeg BREEAM kan gi fordeler på sikt, sier Bang. Lavere driftsutgifter og energikostnader vil gi lavere kostnader på sikt, og det er det flere og flere kunder som får øynene opp for, sier han. Prosjektet på Vestby er basert på Bulks standard Bulk Modul, og sertifiseringen er en bekreftelse på at dette konseptet tilfredsstiller nivå BREEAM-NOR Very Good. Dette er vi veldig stolte av, sier Bang.

Bulk Infrastructure AS
PR & Communications