Bulk Flexipark vokser i Vestby

Leman utvider med 4 400 kvm og nettbutikken Milrab.no flytter inn i gigantparken på Vestby.

Det nye logistikksenteret i Vestby kommune, Bulk Flexipark, utenfor Oslo skal bebygges med ca. 50 000 kvadratmeter. Parkens første leietaker, Leman, signerte den første avtalen på 15 800 kvadratmeter i 2017. Nå, to år senere, utvider Leman med ytterligere 4 400 kvm samtidig som den norske nettbutikken Milrab.no flytter inn i lokalene.

Den såkalte tredjepartslogistikk (3PL) som Bulk Infrastructure la til rette for ved etableringen av Bulk Flexipark i 2017, viser seg nå å bli en suksess. Det er veldig gøy å se, sier Dag Klem i Bulk Infrastructure AS.

Flexipark er et nytt konsept som vi har stor tro på. Vi har erfart at det er utfordrende for tredjeparts logistikk leverandører å forplikte seg til 10-15 års leieavtaler når en vanlig kontraktsperiode for deres kunder i snitt ligger på 3-5 år. Vi ønsker derfor å redusere risikoen for disse ved å tilby en høy grad av fleksibilitet på kontraktslengder og kapasitet, sier Dag Klem i Bulk Infrastructure.

Økningen i netthandel

Leman er en global aktør innen transport og logistikk med 26 kontorer rundt om i verden med 800 ansatte.

- Vi opplever at konseptet Flexipark treffer spesielt godt innenfor 3PL (tredjeparts logistikk, red.anm) markedet, og er svært fornøyde med prosjektet. Økningen i netthandel er en tydelig årsak til større behov for transport og logistikk, sier Egil Wilhelms, adm. dir. i Leman Norge.

Det unge og suksessfylte netthandelselskapet Milrab.no har tredoblet omsetningen på tre år og omsatte for 100 millioner kroner i 2018. Nå er målet å femdoble de neste tre årene.

- Vi er blitt store på få år, og med våre ambisjoner om videre sterk vekst, er det fint å kunne flytte lageret til Vestby der man har topp moderne fasiliteter og gode muligheter for å kunne vokse. Vi har fått til en god avtale med Leman der vi flytter inn i deres lager, og det føles bra å kunne være under samme tak med en aktør som er ekspert innenfor logistikk, sier Lars Aglen daglig leder i Milrab.

Bulk har siden starten i 2006 slått seg opp som en av landets ledende utviklere av logistikkeiendommer på det sentrale østlandsområdet. Bulk har til nå bygget – og har under oppføring – totalt ca. 400 000 kvadratmeter.

• Dag Klem, Bulk Infrastructure AS: +47 969 02 957
  • Egil Wilhelms, Leman AS: +47 924 95 521